Time of my life - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu Time of my life - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu

Time of my life

Blijf op de hoogte en volg

05 Maart 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hellooooeeeeee daar, hoe gaat het met jullie allemaal?? Sorry dat ik al zo lang niets van me heb laten horen, maar de tijd gaat gewoon zo freaking snel hier! Helena en ik zaten laatst ook echt zo van hoooliemenolie er zijn nu gewoon al twee volle maanden voorbij! NIET LEUK. We willen echt nog lang niet naar huis! Ik heb echt de tijd van mijn leven hier en de gedachte dat ik over een tijd hier weg zal moeten is eigenlijk gewoon verschrikkelijk. Maar goed, laat ik maar overgaan op het positieve en jullie alle leuke dingen vertellen die ik hier heb meegemaakt! Want die zijn er genoeg!!

De vorige keer was ik gebleven bij dat ik dat weekend naar LA zou gaan. Dat is dus ook gebeurd, en het was zó geweldig, echt TOP. We waren echt met heeele leuke chille mensen ik heb echt een awesome weekend gehad. Uiteindelijk waren we met z’n zessen, 3 boys en 3 girls. Het was dus Helena, Anja (Zwitsers meisje goed vriendinnetje nu ook, uit Spaans klas) en ik, en dan Kanon uit Peru, Jonathan uit Frankrijk (Parijs) en Bryant uit Guatemala. Dus goed wereldwijd vertegenwoordigd!! Het enige wat er eigenlijk nog bij had gemoeten was een Amerikaan, maar we hebben hem niet gemist hoor. Was het perfecte gezelschap zo.

We sliepen in een hostel zowat aan Hollywood boulevard (die weg met al die sterren, walk of fame, die eigenlijk trouwens heel dirty is, maar toch heel leuk, voor toeristen). We hadden een van met 7 stoelen van Bryants moeder en daar reden we overal mee rond. Zooo relaxed. Bryant was echt een top chaffeur (hij rijdt voor het bedrijf van zijn vader van die mega trucks dus die jongen rijdt echt super goed), en ik was zoo blij dat ik niet door LA hoefde te rijden! (iedereen waarschuwde me van te voren voor het verkeer in LA) De sfeer was echt geweldig, mede door de chille invloed van de jongens, we hoefden helemaal níets, maar konden alles doen wat we wilden (behalve dan party-en want Helena Anja en ik waren nog geen 21.. Maar wij bouwden onze eigen party wel in ons hostel hoor, hadden alsnog een geweldige avond). Eigenlijk hebben we verder helemaal niet zo veel gedaan haha, beetje Hollywood boulevard afgelopen, we zijn we naar een Hollywood sign fotopunt gereden/geklommen (waar ik me trouwens echt zwaar als een koe in een kudde vee voelde, zo tussen alle 1000den andere toeristen.. En dan iedereen met dezelfde foto naar huis, en dat jaar in jaar uit elke dag weer.. Bizar eigenlijk, maar goed we hebben de foto’s!). We zijn aan het eind van de dag ook nog naar Santa Monica en het attractiepark gereden, waar ik al geweest was met Fieke, maar dit keer was het zó veel drukker en eigenlijk ook leuker. We gingen schieten want dat wilde ik! Maar ik miste letterlijk ALLES, haha domper. Aan het eind van de dag hebben we daar de sunset gezien op het strand! Heel mooi.

Verder dus eigenlijk helemaal niet veel gedaan maar wat was het heerlijk. Oh we hebben trouwens nog wel de echte Amerikaanse experience gehad door te gaan eten bij ‘Buffalo wild wings’, want dat móest echt van Kanon. Er waren twee dingen waar die jongen over kon praten, namelijk 1) eten (en dan met name steaks) en 2) whisky. Er gingen geen 30 minuten voorbij waarbij hij het er niet over had hoe veel honger hij had of hoe lekker hij whisky wel niet vond. Haha eerst dacht ik echt ‘huh’ heeft hij het daar nou alweer over, maar bij de andere was het al algemeen bekend dat dat inderdaad zijn twee levensliefdes zijn. Nouja bij hem is het grappig.

In ieder geval echt een perfect weekend gehad dus. We zaten ook de hele tijd ‘dit moeten we vaker doen, ja dit moeten we echt vaker doen!’. Dus waarschijnlijk gaan we ook nog wel vaker dingen doen :) Voelde nu in ieder geval al als vrienden voor het leven.

Verder doe ik nu ook gewoon op randomn doordeweekse dagen echt alleen maar te leuke dingen met voornamelijk Helena en Anja! Súper gezellig! Het begon ermee dat Anja en ik tot de conclusie kwamen dat we beiden nog niet eens fastfood gegeten hadden in de US.. Daar moest natuurlijk verandering in komen. Dus wij naar ‘The Habit’ gereden (fastfoodtent, maar vonden we toch wel net iets beter dan McDonalds) en daar de eerste de beste hamburger genomen… Nou fastfood it was. Anja vond het helemaal heerlijk haha en ik op het moment zelf ook wel maar daarna was ik dus echt de hele avond super misselijk. Niet zo’n sterke maag. Weet dus niet echt of het voor herhaling vatbaar is maarr onze fastfood ervaring hebben we in tha pocket!

Veel beter dan deze hamburgertent is een super goede populaire keten die ik ontdekt heb genaamd ‘Blenders’. I LOVE BLENDERS!!! Ze hebben allemaal super lekkere smoothies, allemaal groen en gezond en hip (‘a fresh take on fast food’) maar echt te lekker dus daar ga ik redelijk vaak in mijn pauzes naartoe! Tip voor iedereen die ooit nog naar Amerika gaat! Oh en als ik dan toch bezig ben met tips; backyardbowls!! Ook echt awesome, daar moet je naartoe. Beetje moeilijk uit te leggen, niet echt te vergelijken met iets in Nederland, een soort bowl met granola en veel fruit.. Jummie!

Sowieso ben ik erachter gekomen dat wij thuis nogal een slecht beeld hebben van het Amerikaanse eten, maar tot nu toe is bijna alles wat ik hier eet echt zo heerlijk!! Je ziet trouwens dan ook wel echt óveral iedereen de hele tijd eten, vooral op college valt het me echt zo op. Ik probeer me ook echt in te houden want het is natuurlijk echt niet gezond deze eetcultuur. Maar dus wel mega lekker! Zoals Wendy zei ‘wij Amerikanen houden gewoon van eten’ (zij is trouwens super slank hoor, even voor het beeld dat ik nu van haar schets)

Maar goed waar ik gebleven was, alle leuke dingen die ik nu de hele tijd doe! Te veel om op te noemen en te herinneren.. We zijn met zijn drieën naar de film geweest, en deze zondag gingen we bij Anja thuis de oscars uitreiking kijken, wat ik op zichzelf niet heel interessant vond maar toch leuk (als je dan toch in Amerika bent..), en bovendien was er een BBQ bij (die ik dus veel interessanter vond). Zeer gezellig. Heb trouwens ook bij Anja gegeten een keer, en gelogeerd na de party dit weekend (we gingen met de LA groep naar een 18+ partyyy! De party zelf was eigenlijk best saai vooral voor ons 18+ers, maar daarvoor en ook daarna gingen we nog naar Jonathans huis afterparty en dat was wel geweldig). Anja’s hostparents zijn echt súper aardig en die zijn ook helemaal van ja je bent altijd welkom enzo dus heel leuk. Met Helena ben ik meerdere keren een avond op pad geweest en we gaan uit eten bij onze lievelingstent ‘Panera’. Zij woont heel dicht bij mij (nouja.. 10 minuten rijden. Hier noemen we dat dichtbij) dus ik pik haar ook elke ochtend op op weg naar school. Onze graphic design class die we dan samen hebben is trouwens SUPER SAAI en duurt 2,5 uur… En nog veel huiswerk ook! Het enige dat het leuk maakt is dat ik met Helena kan praten over hoe saai die class wel niet is hahaha. Nee de professor is ook wel leuk en aardig enzo maar het is gewoon langdradig en niet heel interessant.
Spaans is trouwens wel super leuk die professor is echt geweldig (doet me ergens denken aan Gerda van groep 5/6. Echt een schat maar ook nog super slim. She knows the world). Maar het gaat wel langzaam aangezien ik al Frans kan en Amerikanen er niets van snappen, een werkwoord verbuigen is echt al super moeilijk voor ze. Maar ik doe nooit het huiswerk (heb het boek nog niet eens), kind of bad, schaam me ook wel een beetje tegenover de professor, maar ik ga wel gewoon elke keer naar class en scoor hoog voor class participation dus dat compenseert weer.. En opzich ook bést wel fijn dat schoolwerk nu even niet mijn eerste prioriteit is (aangezien het dat de afgelopen 6 jaar wel was), want dat zijn nu leuke dingen doen en vrienden en… PAARDEN!

Polo is dus nog steeds zó vet, ik denk echt de gaafste sport die ik ooit gedaan heb. Nouja paardrijden gewoon is natuurlijk ook al niet normaal geweldig maar dit voelt nog meer als een sport. En om te kijken is dus ook zoooo cool vooral als ze goed zijn dan zit je echt mennn dit wil ik!! Dus ik wil nu echt héel graag heel goed worden haha. Zodat ik mee kan doen en in volle galop zo’n bal kan slaan. Heb het nu een paar keer gedaan, nog een les van John en zelf ‘stick&ball-en’, en elke keer is het TE leuk. Maar je rechterhand wordt al na 10 minuten echt pudding door de hele tijd met die mallet zwaaien, dus moet echt mijn hand trainen anders wordt ik nooit goed haha. Dus loop nu al de hele tijd met alle boodschappentasjes in mijn rechterhand, las op internet dat dat je handspieren traint :’) En heb nu ‘powerputty’ gekocht, tip van John, soort super zware klei dat echt heel goed werkt voor je handspieren. Dus zit nu overal in de auto tijdens classes mijn rechterhand te trainen… Haha meer hand tips zijn welkom!! :)

Verder is alle tijd die ik daar bij de paardjes doorbreng zo heerlijk (dat voelde ik gelijk al de eerste keer dat ik er kwam), ik ben er al mijn vrije dagen te vinden. John is geweldig, kan uren met hem praten maar hij laat je lekker je eigen gangetje gaan, al weet hij wel wat hij wilt. En hij werkt echt keihard, probeer hem te helpen waar ik kan want die man gunt zichzelf geen rust (waar komt me dit bekend voor… Aad Smit, Jean-Louis,). Ben ’s ochtends meestal alleen met hem en dan komen ’s middags de polo kids voor practice. Waarmee ik het trouwens ook heel erg gezellig heb, de meesten zijn wel iets te verwend, maar daardoor niet minder gezellig.
Mijn leukste taakje vind ik als een paard ondeugend/fris is en hij tegen mij zegt of ik er even op wil springen voordat die kinderen erop gaan. En dan zegt “give him a good gallop”. Nou, dat laat ik me natuurlijk geen twee keer zeggen, en die beesten gaan hárd. Echt tranen in je ogen van de snelheid. Maar dat is niet heel vaak zo hoor dat ik dat doe, normaal is gewoon ‘sets’, met meerdere paarden tegelijk dus, en dan veel rondjes draven op de baan. Wat, als de paarden zich gedragen, ook heeerlijk is om te doen. Zie de foto’s! The good life!!

John had deze week een operatie aan zijn oog gehad, kreeg een nieuwe lens, best scary maar het gaat heel goed, een dag later liep hij alweer rond alsof er niets aan de hand was en twee dagen later zat hij op een paard. In ieder geval hebben Lauren, Yazeed (jongen van de polo en ook van SBCC, komt uit Saoedi Arabië) en ik als de ‘SBCC polo lovers’ John toen die dag een carrot cake gebracht (want hij is helemaal dol op carrot cake) en bloemen (paarse bloemen, want paars is zijn lievelingskleur. Geen idee waar dat vandaan komt maar het gaat best ver, zijn paarse broek is zijn geluksbroek en zelfs alle halsters en halstertouwen zijn in paars hahaha). Maar dat was dus zooo leuk! Lauren had de cake zelf gemaakt want zij zit in het ‘culinary art’ programma van SBCC, nou die cake was ZO mooi (en lekker!). Echt de mooiste home made cake die ik ooit gezien heb. Ze had zelfs zijn lievelingspaard erop gemaakt zo cute. Zie de foto. John was zoo blij en het was ook nog eens super leuk om zoiets te doen want Lauren en Yazeed zijn nu ook echt nog betere vrienden van me. City college rocks!

… Ik had deze blog al ongeveer afgeschreven en wilde hem al bijna plaatsen maar er is nu nog een nieuwe meldingswaardige ontwikkeling die namelijk echt TE LEUK is! Een paar dagen geleden mocht ik namelijk bij de polo de kinderen tijdens de les joinen! En vandaag weer! Ik hoopte al een tijdje dat ik dat een keer mocht doen omdat Cathje verteld had dat zij dat deed en dat dat echt geweldig was. En nu ik een paar keer voor mezelf polo geoefend had mocht ik dus meedoen!! Het allergeweldigste eraan was, naast dat ik beide keren op Roxy mocht en dat het natuurlijk awesome is om polo te doen, dat ze altijd aan het eind een oefenwedstrijdje doen en dat ik daarin ook mee mocht doen!! Zó leuk was dat. De eerste keer vormden Yazeed, Lauren en ik een team als ‘city college’. Nou die lach kreeg je niet meer van mijn gezicht, elke keer dat John ‘cityyy’ riep waren we zo blij. We waren wel het allerslechtste team trouwens maarr… ik heb GESCOORD!!! JEEEEEEEH. Was meer mazzel van juiste tijd op juiste plek en volgens mij liet de tegenpartij ons ook wel een beetje scoren maar toch!! Een goal! Ons enige goal ook. Hahaha ik was te blij.
En vandaag was als dat al kan nóg leuker, want we hadden 1 speler te kort om 3 teams te vormen (normaal is het 2 teams spelen en 1 team op rust, en dan wisselen na doelpunt. En het zijn teams van 3), dus toen werd besloten dat er één team zou zijn van twee spelers.. En tot mijn extreme verbazing was ik toen 1 van die 2. Zat samen met David die echt super goed is al zijn hele leven polo speelt en vorig jaar de nationals heeft gewonnen met het team en zelfs professioneel speelt.. Nou we waren dus echt góed haha! Okee ik zal absoluut niet zeggen dat dit aan mij lag maar het was zo leuk. Hij had een regel opgekregen dat hij maar 3 keer achter elkaar mocht slaan dus ik moest hem de hele tijd opvolgen. Maar hij maakte dus echt perfecte passes en dan scoorde ik!! Ik heb gewoon meerdere keren gescoord! En ik nam de penalties! Hij vond het ook helemaal leuk haha toppp team! En Roxy die werd blij! Echt geweldig was het. Nou dat wilde ik in mijn enthousiasme toch wel even nog gedeeld hebben :)

Okee ik hoop dat ik niet al te veel doordraaf in mijn blijheid. Ik heb ook wel een paar frustraties die ik met jullie kan delen hoor. Bijvoorbeeld dat je in de supermarkt niet kan vinden wat je wilt, en dat je echt denkt ‘JONGENS, thuis hebben ze dit gewoon overal hoor, jullie horen dit te hebben!!’. Of die irritante stopsigns die je gewoon NIET goed ziet, plaats gewoon een stoplicht dat zie je zó veel duidelijker. Heb nog best af en toe dat ik op het laatste moment vol op mijn rem moet staan omdat ik zo’n sign bijna mis.. Maar goed je moet je aanpassen en dat doe ik dus ook hoor :) Met veel plezier. En waarschijnlijk zal ik terug in Nederland dan ook weer extra genieten van alle gemiste gemakken dus no worries! Be happyyyyyyy! (en dat ben ik)

De foto’s zitten dit keer in een linkje in plaats van op de site want met de Zwitserland reisverslagen erbij zit mijn fotogeheugen van deze blog een beetje vol.. Maar je kan ze dus hier vinden! https://picasaweb.google.com/118062429357660340264/4Maart2014?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJuwu7rK4N3rLw&feat=directlink

Hopelijk heb ik jullie een (eindelijk) weer een goede update gegeven over mijn leventje hier! Ik ga het bloggen proberen vol te houden! (=leuk voor later, zeggen ze dan)

Hugs and kisses ;p EMY

  • 05 Maart 2014 - 20:52

    Mamma:

    Je Up date is weer helemaal in orde. Maar pas maar op dat je rechterhand niet veel sterker wordt dan je linker, dat lijkt me maar raar... En vergeet je niet dat het op de poloclub om levende have gaat en dat die beesten wel eens gekke dingen doen (je hebt nergens in je blog vermeld dat je al een keer gebeten bent!). Ik weet niet wat ik enger vind, die auto, die paarden of die Amerikanen?! No worries is een goed advies, ga ik proberen! Veel plezier daar, mamma

  • 06 Maart 2014 - 06:29

    Pappa:

    Een overtreffender trap kan ik me niet herinneren, heerlijk ! Ik las ergens dat ze in Texas zeiden: "You know a man by his boots, his hat and the horse he rides". Paard en petje in orde geloof ik, maar misschien nog cowgirl-laarzen ?
    Liefs, pappa

  • 06 Maart 2014 - 16:42

    Joke:

    oh. what a beautiful morning,
    oh, what a beautiful day.
    musical oklahoma (in jouw geval california)
    composers rodgers en hammerstein.
    volgens mij stap jij met dit lied elke ochtend je bed uit.
    spring greetings en geen tulips from amsterdam.
    joke en peter

  • 08 Maart 2014 - 14:10

    Je Neef Jan:

    Ha Eem!

    Wat leuk om allemaal te lezen, gaat duidelijk goed daar! Vooral alle enthousiaste woorden die je overal vandaan haalt! Hier begint het weer al weer aardig zomers te worden dus kom maar snel weer terug haha.
    Groetjes van mij en oma (ben op de iPad aan het typen haha!)

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 933
Totaal aantal bezoekers 36750

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Santa Barbara Summer 2015

06 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Santa Barbara

10 Oktober 2013 - 30 November 2013

Zwitserland

Landen bezocht: