Happiest girl on earth - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu Happiest girl on earth - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu

Happiest girl on earth

Blijf op de hoogte en volg

01 Juni 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hallooooooooooooooooo lieve lieve schatjes, ooooooooooh er zijn zuuuuulke leuke dingen gebeurd de afgelopen tijd ik zou wel 100000 hartjes uitroeptekens superblijesmileys and whatsoever willen plaatsen en vreugdedansjes en alles aaaaah ik ben zo blij. Ik weet nu ook even niet zo goed waar ik moet beginnen.. Nou het overgrote deel heeft wel te maken met polo en polopaarden. Tsja jullie konden het raden. Maar wooooww ik ben zo in love met polo het is zo niet normaal geweldig. Het gevoel is gewoon niet te omschrijven echt het vetste ooit.

Ik heb dus polo gespeeld op het gras!!!! Aaaah aaah aaaaaaaaah toen ze vertelden dat ik dat ging doen ik kon het bijna niet geloven. Jullie denken nu waarschijnlijk echt wtf waarom zo blij waar deed ze dat eerst dan maar tot nu toe deed ik altijd mee met arena polo, dat is zegmaar in een ommuurde bak met zand dus. En dat is suuuuuper cool haha je hoort mij niet klagen maar graspolo is zeg maar nog 10x meer sophisticated, groter, duurder, en vooral ook SNELLER! Nou ik had dus echt NOOIT gedacht dat ik dat zou mogen gaan doen, had er niet eens over durven dromen, maar vorig weekend startte het grasseizoen dus en opeens kreeg ik die vrijdagavond een mailtje van Wendy ‘Hoi Emy, als je morgen om half 9 komt en John helpt wat paarden opzadelen dan mag JIJ meedoen een chukker op het gras spelen’. Waaaaaaaaah ik kon het echt niet geloven. Zij bepalen namelijk niet of ik dat ga doen of niet, dat bepaalt de polo club (een hele andere organisatie dan de polo school, beetje ingewikkeld, maar de club beheert de velden en de hele rest van het terrein en alles, de school is maar een heel klein deel ervan en dat is van John). In ieder geval heb ik blijkbaar een goede indruk gemaakt bij de polo manager Melania want opeens mocht ik dat doen. Er is dus een speciaal programma genaamd ‘coaching league’, voor beginnende polo spelers (maar ook weer niet zo beginnend dat je niet in volle galop een veld kan overkomen) waar je tips en uitleg krijgt tijdens een twee verlengde chukkers (een officiele wedstrijd bestaat uit 6 chukkers en elke chukker duurt 7 en een halve minuut. Geen idee of iemand dit nog volgt zo ja dan krijg je meteen even een goede polo uitleg hier). En ze hadden dus een plekje over voor mij!!! Nouu het was een droom. Ik was voor dit denk ik nog zenuwachtiger dan ik ooit voor mijn hele eindexamen geweest ben haha, kon de avond van tevoren ook echt niet slapen enzo. Het was ook wel een beetje raar want ik was nog nooit op dat veld geweest met een paard (al lonkten die mooie groene velden wel al de hele tijd naar me vanaf de baan waar ik rij), en had zelfs nog nooit een polo graswedstrijd gezien (het was dus echt de allereerste keer van het seizoen). Dus wist ook heel veel dingen niet bijvoorbeeld dat je de hele tijd van goal wisselde had ik eerst totaal niet door haha best handig om te weten. Maar ooooh het was zooo gaaf. Helaas bokte mijn paard wel op een heel raar moment maar ik bleef gelukkig net zitten. Voor de rest was het echt allemaal te mooi om waar te zijn. In volle galop zo’n veld over andere spelers en de bal achterna, onbeschrijfbaar.
En het wordt nog mooier, want de volgende (zaterdag)avond mailde Wendy me; ‘Hi Emy, apparently they need you for 2 chukkers tomorrow, can you do it?’ Nouu ik dacht dat ik gek werd!! Vervolgens werd ik ook nog door John in één van de chukkers op Roxy gezet (terwijl hij haar zelf nog niet eens gespeeld had) oooooh dat paard is zo geweldig. Die draait al 180 graden om voordat je bedacht hebt dat je wil draaien (als iemand een backhand maakt). Waar je soms nog best moet voor oppassen ook maar echt wat een paard. Gaat ook zooo snel achter de bal aan en alles, één team. Het maakt dus ook zó’n verschil of je een goed paard speelt of niet. Andere chukker speelde ik op een ander paard Adina die zo excited werd dat ze gewoon níet meer stopte. Het is een heel braaf rustig paard maar ze ging gewoon en ik hing aan de teugels stop stop en ze galoppeerde gewoon door.. Was niet eng maar er zat gewoon geen rem meer op. Een bal slaan werd door dat alles ook vrij kansloos dus mijn chukker op Roxy ging 100 keer beter maar nog steeds het was ZO GEWELDIG.

Okee nu hebben jullie mijn blijheidsratel over dat ene weekend gehad maar jullie zijn nog láng niet van me af vrees ik.

Het volgende weekend mocht ik namelijk helaas niet weer op het gras spelen (er was geen plek), maar wél was ik FLAGGIRL! Ook één van de beste dingen tot nu toe. Als ik zou moeten kiezen tussen een coaching leauge chukker en flaggirl zou ik het nog moeilijk hebben. Maar gelukkig hoef ik dat hehe maar dat laat maar even zien hoe geweldig dit is. Ik mocht namelijk, als foreign Dutch girl, de Amerikaanse vlag dragen in de ceremonie vóór de grote polowedstrijd op zondag, OP EEN WIT PAARD! Ik denk dat in dit geval foto’s meer zeggen dan 1000 woorden dus als mama ze nog niet heeft rondgestuurd moet je die zeker bekijken. Jaaajaja het was zo vet. Dit was iets wat Cathelijne ook had gedaan vorig jaar en was ook één van de eerste dingen die Wendy tegen me zei toen ik hier kwam, als het poloseizoen start moet je flaggirl zijn!! Dus ik heb het uiteindelijk aan Melania gevraagd en die ‘would love for me to do it’, en ze had toevallig ook net iemand nodig, dus nu ben ik voor zolang ik hier nog ben elke week de flaggirl! Jeeeehjeehjeeh.

Wat ik dus moest doen is in de voor de teams die zouden spelen en de scheidsrechters uitgalopperen, op m’n witte paard en dan de Amerikaanse vlag wapperend in de wind. Een rondje maken voor de tribune langs en dan halthouden in het midden en dan zouden alle andere paarden zich om me heen verzamelen en werd het volkslied gezongen. En daarna zou de wedstrijd starten en kon ik weg. Nou ik had me natuurlijk al helemaal lopen oppompen, was er 200% klaar voor. Melania had me het rondje in haar golfkar voorgereden, ik wist precies wat ik moest doen en wanneer ik waar moest zijn, had m’n witte broek klaarliggen en mijn nieuwe Santa Barbara Polo Club polo die ik hiervoor gekregen had, laarzen gepoetst, haren gekamd, en op de dag zelf Stitches my little white pony gewassen en haar staart uitgeborsteld en het mooiste dekje en bandages uitgezocht en en en…. Het was een droom. Alles ging helemaal goed, die vlag was eigenlijk veel lichter dan ik dacht en het rondje stelde ook heel erg weinig voor. Alle mensen in de tribune maakten me wel een beetje nerveus, des te meer omdat ik een eigen fanclub had!!!! Zó lief, Helena Anja én Marthine van golf waren gekomen om te kijken! Echt te leuk. Was zo blij. En Yazeed en Lauren waren er natuurlijk en Wendy en ken nu nog zoo veel meer mensen op die polo club.. Hoorde ook een paar keer mijn naam en ‘Go Stitches’ haha suer cool maar ik durfde door al die aandacht helemaal niet naar de tribune te kijken. En Yazeed zei achteraf dat ik helemaal niet lachte. Had inderdaad nogal mijn cocentratiegezicht op, dus de volgende keer ga ik proberen meer te ontspannen/te genieten en meer te lachen. En zoals Wendy ook al zei niemand verwacht ook maar iets van je dus het maakt allemaal niets uit. Maar de eerste keer is gewoon super spannend natuurlijk, zooo blij dat ik het vanaf nu elke week mag doen want het is zo geweldig! En tijdens het volkslied sta je daar dan (al vond Stitches het zeeer moeilijk om stil te blijven staan), en toen voelde ik dus echt ‘Americaaaaaaa’, deep in my soul. Te grappig voor woorden.

Het enige was dat dit weekend de start van de ‘Maserati cup’ was, en er daarom vóór me uit de twee Maserati auto’s uitreden. Nou ik weet niet welke idioot het bedenkt om twee freaking auto’s in een ponyparade te zetten maar daar snap ik dus echt niets van. Ze gingen namelijk echt suuuper langzaam slakkentempo en daardoor kon ik helemaal niet meer galopperen. Klinkt best ironisch voor Maserati auto’s haha dacht die geven vast wel gas, maar zodra die chaffeurs de tribune met alle mensen massa zagen hadden ze het even te druk met zwaaien om op de gang achter ze te letten. Begon dus heel opgewekt handgalopje maar aan het einde vielen we bijna in stap. Beetje jammer van het wauw effect. Maar goed voor de rest was het echt helemaal geweldig. Zo’n speciaal gevoel, dat jij daar gewoon rondrijdt met die vlag en mooi weest te zijn op je witte paard. En toen ik weg moest heb ik er nog wel even een goed galopje in gezet dus dat was even mijn moment hihi. Niet dat ik ging racen ofzo hoor maar in ieder geval heb ik mijn vlag en haren even kunnen laten waperen in de wind. :)

De week daarna was trouwens wel wat spectaculairder want deze keer had Stitches niet de dag en ochtend van te voren polo gespeeld, en was ze dus nogal fris. Het is een brave pony maar vrij eigenwijs en ze kent het hele rondje 100% uit haar hoofd, weet precies wat er gaat gebeuren, dus ze werd nogal drammerig. Tijdens het volkslied gaf ze een kleine steiger en toen ik weggaloppeerde en even stophield bij John en Lauren had ze het niet meer en gaf ze een kleine rodeo bokkesprongen ronde. Maar er was no way dat ik eraf zou vallen hoor, het was eigenlijk echt niets, maar volgens mij zag het er best nog wel een beetje spectaculair uit voor het publiek haha dus dankjewel Stitches om onze act naar een hoger niveau te tillen.

Er is nu dus ook een hele wachtrij van mensen die het willen zien hihi, Estelle is nog gekomen en Helena nog een keer en mijn Spaans professor wil het nu zien met de andere internationale klasgenoten van Spaans waha en Marshall gaat ook nog een keer komen echt super leuk.

Dit is eventjens mijn blog voor deze keer wiehie heb echt geen tijd om te schrijven en wil alles echt graag een keer goed vertellen want er zijn zo veel meer geweldige dingen maar dat ga ik niet redden en dit wilde ik in ieder geval alvast even kwijt..

Oh ja en hier dus de foto’s bijna vergeten :p https://picasaweb.google.com/118062429357660340264/Flaggirl?authuser=0&authkey=Gv1sRgCIbe2K_Cu8GrQw&feat=directlink Werkelijk waar uit alle mogelijke hoeken genomen, dankjulliewel mijn lieve vrienden. Hopelijk voelt het zo toch nog een beetje alsof jullie erbij waren (ik weet dat de ouders balen als een stekker dat ze het niet met eigen ogen hebben kunnen zien). En ik vond ook nog mijn THREE SECONDS OF FAME in het volgende filmpje. Hihi. Watch this! https://www.youtube.com/watch?v=9RSx4kePGXY Okee het lijkt erger dan het is hoor die polo club in het echt valt het best mee. Grappig is het zeker.

Ciaaaaoooooooooo

  • 01 Juni 2014 - 17:37

    Milka:

    Haha, wat heerlijk zoveel enthousiasme, we worden er helemaal blij van! Wat superleuk dat je dat allemaal mag meemaken. Ik zou zeggen: pak die bal! (of sla, of hoe werkt dat).
    Wij galopperen op onze nieuwe snelle fietsen, eergisteren van Zandvoort naar Langevelderslag, en gister andersom (met tegenwind deze keer, geen goed idee...)
    Liefs! Milka

  • 01 Juni 2014 - 20:26

    Pappa:

    Charles Ward (zie youtube filmpje) heeft het (vlak voordat jij in beeld komt) dus treffend samengevat als hij tegen de kijkers zegt: "I'm where ... you should be". Zelden had een man zo gelijk !
    De foto's zijn ijzersterk.
    Zoen van pappa


  • 02 Juni 2014 - 16:07

    Oma:

    Helemaal fantastisch, ik word al moe van het me voor te stellen hoe jij daar in galop als een real amarican girl over het polograsveld galoppeert.
    Ze kunnen je niet daar niet meer missen, vrees ik.
    Toch verheug ik me op je thuiskomst om alle verhalen nog eens te horen.
    Dag schat, tot gauw, liefs van Oma

  • 07 Juni 2014 - 00:08

    Joke:

    droom ik toch van de prins op het witte paard.
    vannacht van jou op stitches als flaggirl.
    het lijkt wel of je in een sprookje leeft.
    emy, veel liefs, van joke en peter

  • 11 Juni 2014 - 11:54

    Daphne:

    Hoi! Echt super om je verhalen zo te lezen! Ik ga het Fall semester dit jaar meedoen (waarschijnlijk 2 jaar lang). Heb je nog enige tips voor me, wat ik echt zou moeten weten??

    Groetjes!

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 3952
Totaal aantal bezoekers 36749

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Santa Barbara Summer 2015

06 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Santa Barbara

10 Oktober 2013 - 30 November 2013

Zwitserland

Landen bezocht: