American Girl - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu American Girl - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu

American Girl

Blijf op de hoogte en volg

10 Februari 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Gooodevening allemaal! Hoe gaat het met jullie? Met mij nog steeds zeeer goed, wordt al een echte American Girl! Hoewel het nooit mijn droom was om naar Amerika te gaan, het land me nooit speciaal aantrok (Jim hielp me een tijd geleden nog heel fijn herinneren dat ik toen ik dit nog niet had en tussenjaar plannen aan het maken was nog heb gezegd “ik wil overal naartoe behalve naar Amerika”…), en dit eigenlijk meer ‘toevallig’ op mijn pad kwam, vind ik het inmiddels echt een geweldig land. Heel fascinerend ook. Zó groot, zo veel verschillen, zo veel dingen anders dan wij gewend zijn.. Geweldig om hier rond te lopen en dit mee te kunnen maken dus. En hierbij weer een kleine update van mijn leven hier!

Heb afgelopen week mijn eerste polo les gehad!! Ooohh dat was zoo leuk. Polo is echt te leuk om te doen. Wel heel moeilijk ook maar dat had ik ook wel verwacht. Opeens met zo’n stick erbij is in ieder geval echt zo anders dan gewoon paardrijden. Ging wel goed, alleen heb mijn pony wel zo’n beetje een klap voor zijn hoofd gegeven… Sorryyy Casius!!! Hij leek het niet echt erg te vinden dat arme beest is dus wel wat gewend.. Maar ik vond het wel erg natuurlijk! Twee of drie keer miste ik de bal trouwens ook echt compleet, haha dat voelt echt zo stom. Maar áls je hem goed te pakken hebt is het echt een heerlijk gevoel! En aan het eind sloten we af met een stukje ‘polo-style countering’. Niceee. John is in ieder geval een geweldige leraar (die man kan álles met die bal en stick), en polo is dus echt een geweldige en ook zo’n mooie sport. Can’t believe dat ik dat gewoon ga leren!! Wat een mazzel.

En dan mijn ‘werk’ daar, dat is ook echt wel mazzel te noemen. Het enige werk dat ik zo’n beetje doe is namelijk paardrijden, rij gemiddeld zo’n 3 à 4 paarden per dag...! En dat is het. Help ook wel een beetje overal met opruimen en opzadelen en dat soort dingen maar ze laten me nooit een stal uitmesten of iets.. Daar hebben ze andere mensen voor, mijn enige taak is echt paardenrijden. Ongelofelijk eigenlijk. Gisteren had ik trouwens een record van ZEVEN verschillende paarden op één dag, wat vrij intens was, maar dat was wel een uitzondering. Er was een toernooi dit weekend en de paarden waren nogal fris dus ik moest ze moe galopperen.. Dus ik bleef maar heen en weer galopperen op een soort kort zandpad op steeds een nieuw paard haha dat was best wel leuk. Aan het eind waren trouwens niet alleen die paarden moe maar ik ook, en menn had vandaag ook echt zadelpijn.. Maar opzich is paarden op en neer galopperen nou niet het ergste om te doen en deze John zag het echt als een ‘big favour’… Haha dus iedereen blij.

Heb inmiddels ook een echte lievelingspony daar gevonden, genaamd Roxy. Heel erg lief en slim paardje, die snapt echt preciés wat je wil al bijna voordat je iets doet/enige hulp geeft. Geweldig om te rijden dus en ook met opzadelen en alles ze blijft precies staan zoals je het wilt eigenlijk hoef je haar niet eens vast te zetten. John vertelde ook dat hij professioneel met haar heeft gespeeld en dat ze dan gewoon uit zich zelf achter de bal aan ging.. Haha echt een top pony. En ze is zooo blij als je haar uit haar stal haalt dan wordt ze helemaal druk en vrolijk. Ik ben op het moment ook eigenlijk de enige die iets met haar doet (ze rijdt niet met de klanten, is een soort privépaard van ze), en rij haar zo’n beetje elke dag dus krijg wel een leuke band met die pony.

Verder krijg ik naast met paarden ook een leuke band met mensen bij de polo, heb nu een heel leuk meisje Lauren die ook naar City College gaat, en met haar ben ik vooral dit weekend tijdens het toernooi (waarbij ik van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat er was om te helpen, dus nu ben ik moeee) heel veel omgegaan. Zij zit in het school program, waarbij highschool en college kinderen polo leren! Die kinderen komen dus elke middag en leer hen ook best wel goed kennen dus dat is leuk. En met Lauren heel gezellig, al helemaal omdat zij ook naar City College gaat. En ze is totaal Amerikaans dus mijn eerste echte American friend, haha yes!

Dan over school, classes zijn nu echt begonnen, en mijn rooster bestaat uit de volgende vakken:
- Beginning Golf (omdat dat de enige sport over was om te kiezen. En omdat ik wel een link zag tussen golf en polo (allebei bal slaan met een stick) dus dat leek me ergens nog wel handig)
- Graphic Design Basics (omdat Duitse vriendinnetje Helena die class had en ik het gezellig vond om met een leuk persoon in de klas te zitten ipv met Amerikanen die niet tegen me praten. Moest nog heeel erg slijmen bij de leraar om in de klas te komen maar uiteindelijk is het me gelukt. En vindt die leraar me nu al geweldig)
- Beginning Spanish I (omdat ik Spaans wil leren. Als het even kan wil ik het vloeiend kunnen spreken trouwens maar je moet ergens beginnen)
- Medical Terminology (omdat dat vak heel nuttig is als ik geneeskunde wil studeren)
- Vocal Techniques I (omdat ik wil leren zingen (of omdat ik “minder wil klinken als een farm animal”, zoals de leraar het vak omschreef))
- Cultures around the world (omdat ik nog 1 credit nodig had)

Nou totally fun vakkenpakket en heel randomn allemaal, maar super leuk!! Heb nog heel erg lopen puzzelen met al die vakken, want je kan precies je eigen rooster samenstellen maar je moest precies 12 credits (punten per vak) hebben (heb je te weinig dan verlies je je visum, teveel dan moet je als international student super veel extra gaan betalen per credit), en daarnaast kan je ook nog de leraar en alles kiezen… Toen heb ik cheeky ik dus een site ontdekt, ratemyprofessor.com, en daarop staan van heel de VS alle leraren van alle scholen op met beoordelingen door leerlingen. Zoo grappig, heb dus alles wat ik wilde lopen screenen (‘soooo boring’, die nam ik dan dus niet).. Dus nu heb ik alle beste professors hahaha. Best dom maar voor mij maakt het alles uit of ik het leuk vind om naar een class te gaan of niet dus toch handig. Hoewel je nooit weet hoe het gaat worden natuurlijk. Eerst wilde ik trouwens ook nog allemaal andere dingen, scheikunde bijvoorbeeld omdat ik scheikunde een leuk vak vond op school in Nederland, maar daar kwam ik niet in (wat heel dom was, Amerikanen willen te graag officieel doen en doen zoo moeilijk over buitenlandse diploma’s zonder dat ze enigszins persoonlijk kijken naar het niveau. Niet dat het zo erg is dat ik niet in die klas kwam, totaal niet eigenlijk, maar dat was even mijn frustratie over het systeem). En ik had eerst nog een soort history/Racism in America vak dat ik van iemand aangeraden had gekregen, maar dat deed me de eerste les zoooo erg aan school denken (powerpoints overschrijven, yek) dat ik dat maar meteen gedroppt heb. Sowieso was het wel even slikken in het begin dat ik weer terug in de schoolbanken moest, ben nu zo’n beetje een half jaar zonder school door het leven gegaan en eigenlijk beviel me dat wel prima (na mijn eindexamen dacht ik echt dat ik school heel erg zou gaan missen, maar dat is tot nu toe dus totaal niet het geval). Maar goed ik heb nu dus lekker PRETPAKKET! (excuseer mij Meta (“geen enkel pakket is pret”)). En er zitten ook nog wel nuttige dingen tussen ook hoor.

Mijn klassen zijn tot nu toe dus heel leuk, maar wat nog leuker is de hele college sfeer/omgeving. De eerste pauze ben ik linea recta naar het strand gegaan!! Dat is toch wel vrij geweldig.

Heb het trouwens ook nog eens even zo ingedeeld dat ik alleen maandag en woensdag de hele dag les heb en alleen vrijdagochtend golf, maar dinsdag donderdag en vrijdag na half 11 ben ik dus vrij en kan ik dus lekker naar de polo paardjes!!! Dus vrij perfect al zeg ik het zelf.

En verder… wat voor belangrijke dingen. Was ziek maar ben inmiddels weer beter. Heb het heeel erg druk, eigenlijk te druk, maar ik vind alles gewoon te leuk om niet te doen dus ik ga elke dag maar weer door met het druk hebben. Juist geweldig!! Hoewel ik misschien ook áf en toe heel eventjes een rustmoment of één of ander toeristending moet inlassen.

Ga ik trouwens ook wel doen, want volgend weekend is het presidentsweekend (2 extra dagen vrij) en ga ik met in ieder geval Helena en Estelle en wie weet nog meer mensen naar LA! En voor een paar weekenden later heb ik wilde plannen om mijn oude Aardrijkskunde klasgenootje Rowan op te zoeken in Lasssss Vegas!!! Want daar studeert zij nu, en het is ‘maar’ 6 uur rijden van hier (wat voor Amerikaanse begrippen serieus dichtbij is), dus nu we allebei aan de andere kant van de wereld zó dicht bij elkaar zitten moet ik haar wel opzoeken vindt ik!! En dat ik dan ook toevallig daarbij Las Vegas zie, daar heb ik geen problemen mee natuurlijk! Dus dat is een geweldig plan. En last but not least heb ik het plan om hopelijk in de springbreak naar NEW YORK te gaan om daar Kika (mijn nicht die er woont) op te zoeken en de stad te zien!!!! Klinkt best wel goed hè.....?

Okee ik zóú nog best een heel verhaal kunnen houden over alle andere dingen die ik gedaan heb maar deze keer hou ik het zoals beloofd echt korter dan de vorige dus dit was het voor nu!

Mis jullie soms wel hoor… Een heel klein beetje dan ;) Zeg ik meer om het te zeggen eigenlijk haha. Donderdag regende het hier (zeeer uitzonderlijk) en ik was buiten bij de paarden dus doorregend en koud en de lucht was grijs, was de eerste keer dat ik echt aan Nederland dacht/’me thuis voelde’. En dan niet in een positieve zin.. Nee volgens mij bleef ik hier het liefst dit heerlijke leventje houden voor altijd…. Niet dat ik denk dat dat gaat gebeuren hoor, ik kom wel weer naar huis (tenzij ik een Amerikaan aan de haak sla, mamma’s allergrootste angst) Alleen moeten jullie nog even geduld hebben, en tot die tijd ga ik lekker door met volop genieten!!!!

LIEFS. Emy

  • 10 Februari 2014 - 06:52

    Pappa:

    Ik wil jouw farm animal geluiden wel een horen. Dat vakkenpakket lijkt me trouwens precies wat je moet hebben met zo'n tussenjaar. Maar we missen jou wel hoor ! En als Mozes niet naar de berg komt enzovoort, dus pas maar op.

  • 11 Februari 2014 - 07:16

    Jolanda :

    Leuk om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Het klinkt allemaal geweldig..
    Je dagen doorbrengen met paardrijden en dan ook nog een
    Nieuwe discipline in de sport aanleren, je eigen vakkenpakket samenstellenen dan ook nog bijna altijd lekker weer
    Wat wil je nog meer!? Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag! Have fun there!
    Groetjes Jolanda

  • 11 Februari 2014 - 14:47

    Oma:

    Lieve Emy,
    Dat zijn nog eens verslagen! Heel leuk om alles mee te kunnen beleven.
    Gelukkig ben je weer beter om zo veel mogelijk van alles te genieten.
    Vooral die mooie polopaarden zul je later in Nederland niet vaak tegenkomen.
    Je hebt het zo druk dat de maanden om zullen vliegen, dus genieten maar!
    Liefs van Oma

  • 13 Februari 2014 - 20:07

    Yvonne Koot:

    Hallo Emy,

    Dat zijn nog eens belevenissen! Geweldig. Fijn dat je het zo getroffen hebt met je verblijf bij Marshall en
    mag 'werken' op de polo ranch. Greet vroeg onlangs nog naar je, of ik al wat gehoord/gelezen had. Nu,
    eindelijk bij deze. Heb je adres genoteerd en gaan zeker binnenkort ons verslag per post doorsturen.
    Hou je haaks, drive carefully (car and horses) et beaucoup de plaisir. Manegegroetjes, Yvonne

  • 16 Februari 2014 - 17:49

    Joke:

    hi ! pony polo girl,
    terug bij ons in de jordaan mag je je vocale talenten
    laten horen. je kan beginnen met aan de
    "amsterdamse grachten" maar "wie heeft er suiker in de
    erwtensoep gedaan" is ook goed.
    wij gaan weer op minoes passen en genieten en
    geniet jij van de polopaarden en vooral van roxy.
    lieve groeten, de buren

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 36757

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Santa Barbara Summer 2015

06 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Santa Barbara

10 Oktober 2013 - 30 November 2013

Zwitserland

Landen bezocht: