10 beautiful days - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu 10 beautiful days - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van emyvb - WaarBenJij.nu

10 beautiful days

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2014 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Goedenavond familie, vrienden, bekenden en onbekenden! Papa en mama hangen op dit moment in de lucht (altijd erg raar om te bedenken) en ondertussen typ ik nog even heel snel een blogje over de tien mooie dagen met ze hier in California. We hebben een fantastische tijd gehad, het was echt perfect. Ik heb ze alles en iedereen kunnen laten zien, heb zelf ook nog dingen van Santa Barbara en omgeving ontdekt die ik zelf nog nooit gezien had. Kon weer even Nederlands praten en eten (mama ging koken, oooh wat was ik blij), en voor het eerst op de achterbank van mijn eigen auto gezeten in plaats van achter het stuur… (die achterbank is RUIM niet normaal! Jammer dat ik daar niet wat vaker kan zitten. Maar wat een top auto die Avalon, eigenlijk zou ik hem zo een enkeltje Nederland moeten boeken)

We begonnen een aantal dagen in Santa Barbara zelf, waar je eigenlijk helemaal niet weg wilt, maar zijn daarna ook nog een stuk naar het noorden gereden langs de kust naar San Fransisco, en toen weer terug naar SB. Het eerste weekend dat ze hier waren waren John en Wendy nog in Texas voor de nationals, en had ik dus nog in mijn eentje de zorg over alle ponies. Maar heb papa toen meteen mooi aan het werk kunnen zetten (Stitches heeft er zelden zo wit uitgezien), hij is grote vrienden geworden met het paard Warthog en deed sets alsof hij nooit anders gedaan had. En mama ondertussen in haar eentje de Amerikaanse wegen op (met mijn auto, help) Het was waarschijnlijk maar goed dat ik er niet bij zat want als het op het rijden van mijn auto aankomt ben ik blijkbaar behoorlijk kritisch (sorry papa).

We hebben dolfijnen en zelfs walvissen gezien, terwijl we gewoon over het strand liepen! Zó gaaf. Als echte locals (of echte Hollanders, het is maar hoe je het bekijkt) gingen ze/we door State Street, op 2 fietsen maar liefst (mama ik ga nu even niet vertellen van je goede actie). Geluncht met Lauren en Yazeed bij The Nugget, we hebben met mijn vriendinnetjes gegeten op de werf en een bootje gehuurd en zijn gaan zeilen (waarbij zowel Estelle en ik behoorlijk zeeziek werden, oeps.. Maar het was toch leuk). Bij backyardbowls geweest en blenders, John gezien en ook Wendy, gegeten met Marshall en gepicknickt op de kliffen…

We hebben zo veel leuke dingen gedaan maar vooral heb ik ze ook zo’n goede indruk kunnen geven van mijn leven hier.

Vervolgens op naar San Fransisco via de (beroemde?) Highway 1. Loopt helemaal naar de kust en ik kende hem al een beetje maar niet zo ver, maar waaaaaaauuuuuw, gewoon zo’n beetje elke seconde van die weg is adembenemend mooi. Die natuur in Amerika blijft ongelofelijk.
Onderweg gestopt bij het Hearst Castle, daar was ik echt zwaar onder de indruk van. Komt neer op een Amerikaan die uit heel Europa allemaal kunst naar zijn eigen gebouwde kasteel boven op een enorme berg heeft gehaald. En dan dus echt mega veel kunst. Overdaad schaadt, maar het was toch behoorlijk indrukwekkend. En een eindje verder rijden over de 1 kwamen we bij een strand waar een ‘zeehonden kolonie’ zich huisvestte.. Wow, nog nooit zoiets gezien.. Dit gaat even totaal randomn maar het lag bij elkaar in de buurt haha daarom kom ik erop.
We hebben toen overnacht in de ‘Big Sur’, national park, in een soort bos met hele oude bomen.. En toen natuur achter ons gelaten de stad in naar San Fransisco, waar we de Golden Gate Bridge in mist gehuld zijn opgegaan (maar het uitzicht bestond dus ook uit louter mist), en de beroemde clam chowder uit een bakje van brood op de Fisherman’s warf is ook niet overgeslagen.

Laatste nacht van onze ‘roadtrip’ in Santa Maria vlakbij Santa Barbara in een heel gaaf hotel geslapen, waar Charlie Chaplin Marilyn Monroe en nota bene William Hearst en heel veel andere superstars ook geweest waren.. En de BBQ van Santa Maria geprobeerd want ‘daar is Santa Maria nou eenmaal bekend om’ (ik heb deze week volgens mij voor een heel jaar gegeten… Elke dag dat eten, wat zat/zit ik vol)

Nu zijn ze weg en het was jammer om afscheid te nemen maar aan de andere kant ook fijn, we hebben het geweldig gehad maar het was precies goed zo, ik kon ze nu met een gerust hart laten gaan zonder het gevoel te hebben dat we ook maar iets gemist hebben, en met de gedachte aan de heerlijke vakantie samen. En nu kan ik nog even alleen door met mijn laatste anderhalve maand hier, to live my American dream…

Nou dit was even een snellertje. Tot in de volgende blog..! Als ik tijd heb……… Time flies when you’re having fun (hebben jullie de vorige blog ook gezien? Heb er twee tegelijk geplaatst)

https://picasaweb.google.com/118062429357660340264/23April2014?authuser=0&authkey=Gv1sRgCL3j7YerqJrqQg&feat=directlink

  • 24 April 2014 - 08:16

    Anneke :

    Wat leuk Emy, en fijn dat het zo gezellig samen met je ouders was, van de foto van jullie drieen kan je het goed zien, hoewel Gerrit er een beetje als CIA agent bij staat, zo met microfoon in zn kraag he!??...geniet nog van je laatste anderhalve maand in amerika, hoop dat Emily net zo iets overkomt volgend jaar! Je moet haar maar lekker veel tips geven als je terug komt. We hopen je in de zomer nog te zien. Veel liefs van de Emily's

  • 24 April 2014 - 09:38

    Pappa:

    ja, zo was het precies, absolute topreis !
    Yvonne: foto 25 is van tante Leni, die was helaas al weer naar binnen toen we de foto namen.

  • 24 April 2014 - 14:49

    Mamma:

    Ik wist het niet, maar die Amerikanen kunnen inderdaad best lekker koken. En ik moet eerlijk zeggen: die hamburgers zijn daar toch echt een heel stuk beter dan hier. Ik ga hier nu wel gebukt onder een heftige jet lag, maar dat heb ik er graag voor over. Wat geweldig om je daar te zien en wat is California een mooie relaxte omgeving. En dat heerlijke weer... zucht!

  • 24 April 2014 - 19:29

    Oma:

    Wat een feest al jouw verhalen.
    Mamma was ook superenthousiast over de reis en natuurlijk vooral blij om jou in je Amerikaanse omgeving te zien.
    Leuk dat ze ook al je vrienden en vriendinnen ontmoet hebben. Als je straks weer thuis bent herkennen ze tenminste al je foto's en je verhalen.
    Geniet nog maar veel, liefs van oma

  • 28 April 2014 - 09:58

    Daphne:

    Supertof allemaal! Ik ga in augustus beginnen aan het fall semester en ik vroeg me af of je me eventueel wat tips kan geven?

  • 28 April 2014 - 22:15

    Joke :

    emy, ik sluit mij helemaal aan bij de woorden van oma.
    heb niets toe te voegen.
    mamma en pappa zagen er zeer relaxed (ontspannen) en
    happy (gelukkig) uit, bij thuiskomt
    kwam dat door
    a) dochter emy gezien
    b) lekkere hamburger gegeten
    c) polopaard bereden
    groeten, joke en peter

  • 01 Mei 2014 - 05:09

    Emy:

    Hoi Daphne, super leuk!! Je kan me als je wilt emailen (emyvandervalkbouman@gmail.com) of zoeken op FB.. Emy van der Valk Bouman
    HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLE LIEVE REACTIES EN KAARTJES ALLEMAAL, LOVE YOU!

  • 15 Mei 2014 - 20:02

    Mieki:

    niet te geloven allemaal, dank voor verslag van alle fantastische avonturen en super vrienden daar! Ja het is een droomland en op bezoek Hearst Castle zijn we natuurlijk héél jaloers want dat kregen wij toen niet voor elkaar vanuit SantaMonica. - Intussen wil Deux langzamerhand wel aandacht en laten zien hoe hij als een hinde de moeilijkste sprongen in de beek kan, dus…..
    Vraagje zetten we even op de mail, veel groeten en liefs van ons allemaal!! mieki

Actief sinds 11 Okt. 2013
Verslag gelezen: 907
Totaal aantal bezoekers 36717

Voorgaande reizen:

05 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Santa Barbara Summer 2015

06 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Santa Barbara

10 Oktober 2013 - 30 November 2013

Zwitserland

Landen bezocht: